Zorgverzekeraars realiseren zich dat het ook voor ggz-aanbieders roerige corona-tijden zijn. Zij bieden daarom steun met een continuïteitsbijdrage-regeling. In de ggz wordt gewerkt met dbc’s (in de gespecialiseerde ggz) en producten (in de generalistische basis-ggz) die een lange doorlooptijd (tot maximaal 12 maanden) kennen. Voor ggz-aanbieders met een jaaromzet minder dan 10 miljoen euro is er daarom nu een aangepaste regeling, die rekening houdt met deze trajectbekostiging in de ggz.
Aanvragen
Met de regeling worden ggz-aanbieders gecompenseerd voor omzetverlies vanwege de uitbraak van het coronavirus. Met de bijdrage kunnen doorlopende kosten, zoals personeelskosten, huur en het loon van de praktijkhouder, betaald worden. Je kunt de continuïteitsbijdrage vanaf 23 juni 2020 aanvragen via de uitvraagmodule in het zorginkoopportaal van vecozo, op de agb-code van uw praktijk. Hiervoor heeft een aansluiting bij vecozo en een persoonlijk certificaat van vecozo nodig.
Wil je de continuïteitsbijdrage aanvragen, maar ben je nog niet aangesloten bij vecozo? Regel deze aanmelding dan zo snel mogelijk via https://www.vecozo.nl/diensten/aanmelden. Zo voorkomt je bij het aanvragen van de continuïteitsbijdrage extra doorlooptijd voor de aansluiting.
Vragen
- Vragen over de inhoud van de continuïteitsbijdrage-regeling ggz: bekijk deze Q&A.
- Vragen over het aanvraagproces van de continuïteitsbijdrage: kijk op de website van vecozo.
- Vragen over de afhandeling (zoals toewijzing/afwijzing) van uw aanvraag, kijk dan op de website van de zorgverzekeraar(s).
De documenten van de regeling zijn vanaf 23 juni via te vinden op de website van ZN.
Bron: LVVP